Jelajah IPTA
5:26 AM | Author: matgeo
Weekend lepas. selama 3 hari 2 malam aku merantau lagi. kali ni agak ilmiah sikit. lokasi pengembaraan: UTM, UTHM dan juga UTeM. Dalam program ni aku lebih mengenali exco2 dan organisasi rakan muda. what can i say, they are very lucky. link banyak kat univ lain, senang nak wat lawatan.
So, nilah laporan ringkas program:

UTM
-masa kitorang pegi ni tengah pesta konvo. kebetulan anak sedara aku dan member kat HUKM pun ada datang. tapi tak sempat gak nak jumpe diorang.
-Unexpectedly jumpe amin, budak sebelah bilik aku kat q-ber.
-tido kat kolej 16. nice view...especially di pagi hari
-gi jalan-jalan kat hutan rekreasi sambil main game



Ni masa kat hutan rekreasi UTM. depan kolej Palapes..










UTHM
-waa..tempat ni mengingatkan aku kepada matrik, especially astaka dia.
-kayak aku terbalik, nasib baik tebalik kat tepi kolam. cuma ok la, berpeluang gak aku taste air kat tasik tu.
-Tido kat rumah tetamu, siap ada TV lg..malam tu tengok filem kat chanel singapore dalm gelap. Sempena meraikan kempen earth hour


Masa kat kolam selepas berkayak...enjoy beb













bersama dengan rakan muda dan kelab kayak UTHM..best nye kalau UKm boleh bukak balik facility kayak kat tasik kejut tu












Breakfast depan blok penginapan..bersama kumar n timb. pres rakan muda UTHM (sorry x sure nama..huhu)










UTeM

-kitorang pi kampus sementara kat kawasan MITC
-memang advance la sistem. masuk dewan kuliah kena scan kad, tanda attandance program pakai komputer n masa pinjam buku lak tak perlu scan, letak je atas tray sebab buku da ada cip didalamnya.


Muka-muka hensen student-student engeneering kat Utem











Bandar Melaka
-first time aku menjejakkan kaki ke bandar melaka. akhirnya sampai gak ke A famosa yang terkenal.
-feeling la kat situ, mengenang tapak tamadun melayu yang tersohor seantero dunia. cuma peliknya tak banyak dah tingggalan kemelayuan kat situ..anyhow, bila bercakap tentang empayar melayu melaka, aku bangga menjadi anak melayu..

Kat bandar melaka bersama saf-saf kepimpinan rakan muda












ok lah..tu je kot..sedikit sebanyak..to the organizer, nice job..

memory will fade, but friendship last forever...
This entry was posted on 5:26 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On April 15, 2009 at 7:07 PM , JuEjUe said...

wahhh ....
da post lam blog la progm ni..
ehe...
terima kaseh kerana menghargai apa yg kami lakukan...
hope pasni dpt join lagi prog yg kami jlnkan...=)

 
On April 16, 2009 at 8:50 AM , matgeo said...

hehe..of course..program rakan muda memang best2..nanti promote2 la program rakan muda kat chatbox tu..

 
On May 31, 2009 at 12:09 AM , nadia sarip said...

hahahah...xsangka gmbr aku ada dlm blog nie...hohoho..bley wat promosi ntok rakan muda nie...thanks ek..

 
On June 1, 2009 at 6:22 AM , matgeo said...

haha..welcome..nanti ada program lagi bagitau la ek