KEMBARA SERI PERPATIH 2
6:27 PM | Author: matgeo
BESTtnye hari ni...akhirnya BAb 1 , 2 dan 3 tesis dah hantar..petang ni plak akan start jelajah IPTA...jadi sebelum bertolak ni aku ingt nak tulis la blog panjang sikit.

27hb..Hari ni genaplah 2 bulan aku join kembara seri perpatih..tapi, pengalaman kat sana masih segar diingatan..emm..memang aku respeklah PEMANIS UKM sebab mampu buat program sebegitu mantap, tahniah2..
Program ini menggabungkan banyak elemen seperti gotong royong, lawatan, motivasi, konvoi, kebudayaan dan macam lagi yang menjadikan ia 'Ultimate adventure programe' yg aku join stakat ni..
Program ni ramai yg join.. yelah 5 bijik bas, pastu campur lak beberapa puluh motor lg..jadi kembara ni membolehkan aku berkenalan ngan ramai budak2 UKM dan universiti luar, serta tak dilupakan budak2 kat HUKM.
Aku bersama-sama member kamcing aku dari FST iaitu Aliadi, hasan dan yus buat penggambaran kami sendiri sepanjang kembara dengan menggunakan Videocam pinjaman..tema yang dipilih..'mencari cinta'
Lawak gak rasanya bila pikir-pikir balik, tapi yelah..final year, masa ni la nak wat benda merepek sikit..


Bersama pelakon yang terkenal tapi kurang dikenali olehku













Santai..beriktikaf di masjid sambil bebicara benda-benda yang ilmiah.











Lawatan ke kilang sos
-ada yang semangat nak makan..nasib baik ada gak yang berminat nak mendapatkan ilmu..

tapi memang sedap la kropok cicoh nge colek kat situ








Ok..dibawah ni merupakan peserta-peserta kembara yang sempat aku ambik gambar mereka semua masa lunch last bersama Dato' Undang kat Muzium Adat...
first, mintak izin ek letak gambar korang kat sini..tapi sebab masa program tu ada orang mintak gambar-gambar ni..so, aku letak kat sini jelah ye..

Meja 1

ni meja aku..semua kuat makan, jenuh waiter tu nak melayan...
yus, sharif, khairul, najmi..thanks for the unsplited contribution










Meja 2


mat-mat macho..campuran dari negeri jelapang padi










Meja 3

yang ni ada grup ustazah 2, 3 orang..
yg len asal usul tak dikenalpasti..tulah..sapa suruh tak cuba nak kenal2 ngan aku masa program.. hehe







Meja 4


skali pandang nampak cam meja budak2 baik..ye la tu kot..tapi apasal ada 7 orang je ni..ke, saje je nak makan lebih..









meja 5

emm.ni geng campuran..maz n jue, mek klate yang cun...zety, budak nursing..











Meja 6


ha..ni meja cik-cik adik dari HUKM kot..jarang nampak kat bangi..cuma yang familiar, busmateku cik ifah hehe









Meja 7

waa..bizinye, orang tangkap gambar dia belek kamera pulok..nasib baik tablemate lain smangat..cayalah!












Meja 8

Gadis-gadis di tepian pagar









Meja 9

ok, senyum..aik, separuh je senyum ni












Meja 10

Ni geng universiti luar rasanya..wan dari UMT..fadhullah dari UPSI










Meja 11

ni meja akak2 urusetia yg rajin2..special tribute to lina yang bertanggungjawab mendaftarkan aku ke program ni..thanks









Meja 12

control cun ye adik-adik..nak tangkap gambar ni...nanti nak tunjuk kat satu malaysia hehe












Meja 13

ni mat2 motor..shahril n the geng












Meja 14

ni macam meja kapel je..












Meja 15

who's here..adik melly yang sentiasa happy..yana yg suka bertanya n some familiar face that i have forgotten the name










Meja 16

waa..dasyat nih.. lelaki tunggal diapit gadis-gadis jelita..siap palapes pun tackle gak










Tulah antara peserta-peserta, yang lain tak tahulah sesat kat mana. But memang jamuan dia best..tapi aku tak tahu apa nama resepi tu..daging salai kuah kuning kot..


sesi interview bersama orang kg.

adat pepatih..cukup unik sekali..sungguh semangat p. cik ni explain kepada kami










memorial of mister writing















hmm..banyak nak share sbenarnye..tapi cukup la dulu kot..oklah, aku akhiri post ni ngan satu pesanan buat semua peserta KSP 2

Teman..
jadikanlah pertemuan ini satu permulaan...
Indahnya dipertemukan kita walau sesaat jua
Namun kehadiranmu kurasa amat bermakna

jika kadangkala tutur kataku mengundang duka
anggaplah itu lumrah sebagai manusia
Namun kenanglah juga saat gembira
aku doakan kita berjaya
menempuh hidup dan menggapai cita-cita

Ada rezeki kita jumpe lagi ye..jangan wat2 tak kenal lak hehe
This entry was posted on 6:27 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 comments:

On March 26, 2009 at 9:39 PM , LIFE said...

sye table 15
=>

 
On March 26, 2009 at 11:32 PM , matgeo said...

oo..table 15 ek..hmm.sape ye..boley bkenalan huhu

 
On March 27, 2009 at 2:53 AM , ♥Fitnunnisak♥ said...

waa..byk nk komen nih..
apsal kt sy byk tny?
lg satu sempat lak dia amik gmbr time sy tgh syok intrw 2..
mmg la berminat nk dptkn ilmu coz mmg kna wt esaimen 2...huhu.

 
On March 28, 2009 at 11:15 PM , LIFE said...

em..
why you want to know about me......?
ceewaa~
glew sombong cemtu, right?
guwau jer..

k..nice blog..tata~

 
On March 30, 2009 at 6:44 AM , matgeo said...

haha..thanks 4 da compliment..tapi rasanya da kenal..

 
On April 8, 2009 at 12:06 PM , Eyjaz Nidzar said...

salam..gamba sy xdek pon..huhu..sedeyh...wktu kt muzium adat sy jd guard agaknye..herm...

 
On April 9, 2009 at 7:50 PM , matgeo said...

tulah eyjaz..rajin sangat wat keje..hmm.. jap aku try cari gambar kau ek..kalau ada nanti aku upload

 
On May 20, 2009 at 8:26 PM , Anonymous said...

sy wan UMT ... thnx kepada urusetia n peserta kembara perpatih