Ekspedisi Cameron Highland 2007
2:44 AM | Author: matgeo
Cameron highland spanjang kat ukm ni 3 kali aku pi. masa first year ngan PMFST, 2nd year ngan PERDANA dan 3rd year ngan PKAP. dalam post ni aku nak kongsi travel aku ngan PMST

perjalanan program:
-berkumpul kat PMFST.diberi burger sebagai bekalan
-sampai kat masjid tapah.
-pergi ke mardi
-singgah cameron valley
-melawat lata iskandar
-pulang ke UKM
ni kat masjid tanahh rata:
-sejuk..ni la first time aku jumpe masjid yang takde kipas
-brgambar ngan arip, kimin, kimi dan napi











ni kat MARDI
complete:
-ada bunga ros, orkid, kekwa dll
-pokok teh tertua di cameron
-kilang proses teh
-buah epal,strawberry dll
-bangunan english style








ni stop terakhir kat Lata Iskandar
-tengah mencerap batuan.batuan granit disini berbutir kasar dipercayai berusia Trias. terdapat korok dan sesar yang selari dengan arah aliran air.










kat cameron valley
-kalau korang perasan, kat kdai cameron valley tepi jalan tu ada macam waterfall kecik kat bawah.
View situ memang lawa.
tapi spanjang aku pi cameron aku sorang je yang penah turun.maybe coz cerun curam, lagi satu penat nak panjat atas balik.
This entry was posted on 2:44 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: