Monyet
7:54 AM | Author: matgeo
Isu monyet di UKM memang menjadi bualan ramai. pertembungan dengan monyet memang tidak dapat dinafikan terutama bagi penghuni2 kuo dan kiy. Aku sendiri pun pernah dikejar sekumpulan monyet... puncanya, ada kereta langgar anak monyet, betul2 depan aku..pastu, maybe diorang ingat aku la yang patut dipersalahkan..aku pun dikejar dari pusanika sampai la blok kat UO..hmm...memang suatu pengalaman yang mencuakkan dan mencemaskan..
Tapi, aku takleh gak nak salahkan monyet2 ni sebab kita yang menceroboh habitat dia.
yelah, turun temurun inilah tanah tumpah darah, tempat diorang bermain..bak kata pepatah, tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula tanah air sendiri..

masa aku tangkap gambar monyet ni, dia tengah lepak luar bilik aku. tangan ngan kaki cam luka..tak pasti sebab apa..kesian je aku tengok...

Renungan matanya seolah mengatakan kepadaku bahawa dia juga makhluk tuhan yang mempunyai hak untuk merasai erti sebuah kehidupan...











jadi apa penyelesaian masalah ini?..entahle..maybe:
1. Monyet angkat untuk setiap student
2. Bagi je kepada zoo
3. Train dan jual kepada company pemanjat kelapa
4. Buat kolej khas untuk kediaman monyet
5. Buat institut kajian monyet

anyhow, kepada pihak yang bertanggungjawab silalah mainkan peranan anda untuk mengatasi isu ini sebaiknya...semoga berjaya
This entry was posted on 7:54 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On April 25, 2009 at 4:54 AM , -Life- said...

ok ape pengalaman tu..
cem sonok je..
anyway..
sye ase baek suh ukm takyah ceroboh tempat diorang..

monyet2 tu xde tempat dah..
so that's why diorng kuar cari food kat kolej2 nu..

 
On April 25, 2009 at 7:54 AM , geo_life said...

haha..tak macho a kena kejar monyet..takpe2, pengalaman..tulah..tapi tulah, pembangunan itu perlu

 
On April 26, 2009 at 2:49 AM , YaNNa'87 said...

sy pn dh dh 3x kna kjr monyet2 tu, menggeletar lutut guwe!tp dia kjr sy myb sbb dia tgk sy cun, huhu. dia kjr awk lak myb ingtkn kwn dia.kua3

 
On May 26, 2009 at 1:53 AM , RUFFeza said...

monyet dah semakin mengganas dan hilang pertimbangan!haha