BUKIT TAGAR SANITARY LANDFILL
2:15 AM | Author: matgeo
Bukit Tagar ni merupakan kawasan pelupusan sampah terindah kat malaysia..ianya dibina untuk melupuskan sampah penduduk sekitar KL dan bermatlamat menjadi landfill terunggul di rantau ini...
Dibina atas usahasama Berjaya-KUB, tempat ni menjadi lokasi pilihan untuk lawatan budak-budak geosekitaran, yang diketuai oleh lecterur kami Prof . Madya Dr. Wan Zuhairi

masa nak bertolak..tengah excited ni..terima kasih kerana ramai yang membawa jajan semasa field work..rumpai laut tu antara yang paling best










Geologi penting dalam pemilihan tapak landfiil. ini kerana lapisan tanah tersebut mestilah telap untuk memastikan air daripada sampah tidah mengalir turun masuk kedalam air bawah tanah.


ni kawasan tapak pelupusan yang aktif. sampah akan ditutup setiap hari. ini mengelakkan serangga dan bau yang tidak diingini.













menguji kualiti air yang dilepaskan daripada kawasan pelupusan sampah. air ini akan digunakan sebagai baja untuk ladang sawit dan getah disekitarnya









emm..disini aku nak ucap berbanyak-banyak terima kasih kepada Dr. wan kerana bersusah payah wat field work ni. By the way, Dr wan ni antara lecterer kegemaran aku. aku suka nota dia yang mencukupi dan updated. Besides that slide show masa kuliah banyak gambar dan video.
dan tak dinafikan, merangkap member kepada abang aku, memang dr wan menjadi inspirasi dan dorongan aku untuk belajar dengan rajin sepanjang 3 tahun berada di program geologi..thanks a lot




student- student geosekitaran..
semoga kita semua menjadi manusia-manusia yang peka terhadap alam sekitar.











maklumat lanjut tentang lanfill ni boleh lawati laman web dibawah:
http://www.kbenviro.com.my/
This entry was posted on 2:15 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On April 22, 2009 at 1:58 AM , h a r i t h said...

hahaha bukit tagar sanitary..byk gak aku amik gambar..cek a entry post aku thn lpas.. ^^

 
On April 22, 2009 at 6:25 AM , matgeo said...

oo..gi jugak ko..beyeh, nati kawe cari