EKSPEDISI GUNUNG ANGSI
6:15 AM | Author: matgeo
Gunung Angsi terletak di kawasan Ulu Bendul, Negeri sembilan... ekspedisi ni aku join atas jasa baik rumet aku merangkap VVIP kelab BKRS..
Walaupun aku duk UO 3 tahun, aku rasa tak ramai yang perasan kewujudan aku sebab aku tak join satu kelab pun masa duk kat UO...just tumpang2 program je... so maybe tak hairan la jika ramai tertanya2 mamat mana lak tetiba menyibuk join xpdc ni..takpe, aku pasrah.

Ekspedisi ni berlangsung 3 hari 2 malam..berikut antara aktiviti yg dilakukan:


Jungle trekking..start dalam kul 8pg..sampai puncak dalam kul 12..then lepak2, makan nasi..
pastu turun balik, sampai dalam kul 4 petang

trail dia macam ada dua fasa..first landai je..then, akan start mendaki, sampai la kat puncak..













Antara tempat yang paling mencabar..pakai tali satu hal.. then, debu masuk mata... tanah plak pasir licin..

By the way..kawasan ni batuan granit, sebab tu tanah dia kurang berselut













Di puncak Gunung Angsi...
salah satu tema adalah konservasi alam. so sampah sarap memang kitorang jaga betul2 masa program

bak kata pepatah:
"take nothing but pictures, leave nothing but footprints"






Malamnye..
standard la, makan BBQ..
Which is my favourite activity, n tukang pembakar is my favourite job...










Ultraman Mat nak abseiling..

lama tak abseiling, last masa kat q-ber..
anyhow, memang tak puas hati coz dapat try skali je..
maybe rumah aku nanti consider letak tali abseiling ni..cam best gak..boley main puas2













Water confident

mula2 aku ingat ni sempoi je...stakat berenang kan..
rupenye2, tahap kesejukan air melampaui jangkaanku..menggigil kesejukan la dalam air tu







Begitulah antara aktiviti disini..budak2 bkrs ni memang sempoi, best la join program ni..cuma biasa la, aku ni pemalu sikit..so, sorry la kalau aku macam tak friendly..

Konklusinya, bagi aku, kawasan ni memang sesuai untuk aktiviti rekreasi dan camping kerana boleh kata tempat ni all in one.
sekian.....
This entry was posted on 6:15 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On April 29, 2009 at 10:42 AM , LIFE said...

if u hv enough tym..
plz visit dis blog k..?

http://bodohmelayubodoh.blogspot.com/

maybe u know bout dis..

 
On April 30, 2009 at 8:44 PM , matgeo said...

aisye..da takleh bukak blog tu..nasib baik sempat baca hari tu...thanks for the recommnedation..very informative blog