pegangan hidup
5:28 AM | Author: matgeo
hidup hanya sementara
mati hanya didepan mata
harta hanya pinjaman
amal jadikan bekalan
ilmu jadikan panduan

iman kita kukuhkan
amal kita banyakkan
angan kita kurangkan
ikhtiar kita lebihkan

jawatan bukan keagungan
tanggungjawab akan disoalkan
suka jangan berlebihan
niat kita betulkan

aku masih tercari-cari pengangan hidup yang sebetulnya.aku rasakan aku semakin jauh dari jalan yang sepatutnya aku lalui.....


ya allah berikanlah aku petunjuk dan hidayahmu..berikanlah aku kekuatan untuk aku menghadapi dugaan dan cabaran duniamu ini..berikanlah aku sahabat-sahabat yang mampu membimbing aku kepada kebahagiaan di dunia dan akhirat..ya allah, ya tuhanku bantulah aku...amin
This entry was posted on 5:28 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: