PESTA BUKU ANTARBANGSA 2009
5:09 AM | Author: matgeo
Tadi aku dan zaidi telah bersama-sama ke KLCC dan PWTC untuk mencari buku..
Mula2 pi kinokuniya kat KLCC dan lunch kat sana..kebetulan lak terjumpa x-classmate aku masa skolah menengah kamil dulu..diorang datang dari kuantan nak tengok bola klate lawan selangor malam ni.. wah, memang smangat..camnepun aku harap gak red warrior menang malam ni..yelah, sape tak sayang negeri sendiri kan..


Miji dan afiq, x-kamilian.. mula2, aku pun tak perasan..cuma masa tengah berjalan aku dengar ada orang cakap kat belakang aku, "eh, budok ni srupo che ahmad"..terus aku tengok belakang..
then bermulalah sesi jejak kasih..huhu







lepas tu kitorang pun pi la PWTC.. mamang meriah dan ramai orang yang datang.. aku rasa bagus la sebab ramai gak orang melayu minat cari2 buku ni.. tapi tengok2 kedai majalah MOY jugak yang paling ramai orang.. promosinye, beli beg kertas RM 4.00 dapat majalah ujang 2 bijik.

Aku plak, takde la nak spend banyak sangat..cuma aku beli buku petrografi RM 2.00 dan buku pocket world in figures RM 10.00

terserempak ngan kumpulan raihan..bergambar sebelum diorang perform











Emm..esok last pesta ni, so, kalau sesapa still nak pegi silakankanlah..ni maklumat program:

PESTA BUKU ANTARABANGSA 2009
Date: 17th - 26th April 2009
Mon - Thurs: 10.00AM to 8.00PM
Fri - Sun & Public holidays: 10.00AM to 9.00PM
Venue: Putra World Trade Centre (PWTC), Kuala Lumpur, Malaysia


Antara booth buku2 dari syarikat terkenal.
Kelebihan datang sini: banyak pilihan, murah, ada jugak penulis autograf buku, dapat cenderamata dan banyak buku2 terbaru










Bersama zaidi..thanks sebab bawak aku ronda2 kawasan KL tadi naik kete..what a valueble experience..
Nasib baik aku tak pegi sorang2 pesta ni..kalau tak boleh sesat gak dalam tu














aku rasakan perlunya orang melayu banyak membaca.. sekarang ni kita mudah terpengaruh dengan apa yang orang kata walapun tanpa bukti..yelah, mulut orang ni biasanya bukan leh percaya sangat.kadang2 banyak yang salah dari yang betul..
kalau takde duit nak beli buku, pinjamlah di perpustakaan..tak pun baca je laman web atau blog2 yg berkredibiliti

lagipun, ayat quran pertama yang diturunkan adalah Iqra=bacalah..menunjukkan pentingnya membaca.. so, fikir-fikirkanlah
This entry was posted on 5:09 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

6 comments:

On April 25, 2009 at 9:29 AM , saya said...

agak pelik sebab mcm lengang je pesta buku ni.. last time masa kitorg g punyala ramai umat.. tp, mmg bez pun g tmpt cmni.. cuma thun ni tak berpeluang nk g..

manusia membaca bukan hny utk pengetahuan yg ada dlm buku tu tp lebih dari itu..sbb tu bukan semua buku yg sesetengah org baca org len boleh baca n suka..dan jgn terlalu bergantung pd buku.. pengalaman pun sesuatu yg berguna gak.. hny pendapat peribadi..

 
On April 25, 2009 at 9:36 AM , matgeo said...

yup..stuju, pengalaman memang penting..kerana pengalaman membenarkan apa yang kita baca..thanks 4 sharing

 
On April 26, 2009 at 2:51 AM , ♥Fitnunnisak♥ said...

xgtau pn nk g pesta bku, klu x nk kim bku 1. xsmpat nk kuar daa..bz ngn stdy.hehe

 
On April 26, 2009 at 6:06 AM , matgeo said...

rugi tak pi, best..tapi tulah..wat gapo saya bagitau awak saya nak gi sana..hehe

 
On April 26, 2009 at 6:17 AM , ♥Fitnunnisak♥ said...

tula saen...xpe2..='(
mls dh nk tlg gapo2 phni..

 
On August 6, 2009 at 5:31 PM , MUhaMMad Zaidi MOhtar said...

Che mat bila lagi agaknye jita nak keluar bersiar2 lagi........... Huhuhu ap2 pun congratulation and enjoy with ur new life